The diamond way
WORKSHOP

Bliv en bedre og mere succesfuld kvindelig leder

Bliv en bedre og mere succesfuld kvindelig leder er en workshop der giver dig inspiration, viden og værktøjer til at styrke din position som kvindelig leder og dine karrieremuligheder.

Målet med workshoppen er, at du udvikler dine lederevner. Det giver dig større personlig gennemslags- kraft og styrker dine muligheder for at indtage mere attraktive stillinger. Dermed får du mere ansvar og respekt – ikke mindst i forholdet til og samarbejdet med mandlige ledere og kollegaer.

Gode kommunikationsevner er en afgørende faktor, hvis du vil nå dine mål som kvindelig leder og ind- tage en ligeværdig plads som kvinde, i forhold til dine mandlige kollegaer. I workshoppen får du blandt andet ærlig og konkret feedback fra underviseren og de andre kvindelige deltagere på, hvordan andre oplever din kommunikation. Du får indsigt og træning, så du så du bliver set, hørt og forstået når du kommunikerer i forhold til mænd og andre, hvad enten det er i lederteamet eller i bestyrelseslokalet.

I workshoppen mødes du i øjenhøjde. Du tager afsæt i egne og de andre deltageres erfaringer og ople- velser kombineret med teori, øvelser, feedback og brugbare værktøjer. Ingen PowerPoint præsentationer – i stedet ”hands-on” træning, som går ind under huden, og som du kan bruge med det samme!

HVORFOR ER DER BRUG FOR FLERE KVINDELIGE LEDERE?

Tal fra Danmarks Statistik viser, at i 2018 er der 4325 topledere i dansk erhvervsliv. Heraf er kun 457 kvinder. Det er et problem for samfundet og for virksomhederne fordi udvikling på den måde ofte præges af en ensidig ledelsesform. Flere kvindelige ledere i danske virksomheder vil skabe en mere holistisk og bredere funderet ledelsesform. De kvindelige værdier som for eksempel empati, intuition og rummelighed kan for eksempel bidrage til bedre samarbejde, trivsel, talentudvikling og CSR i det hele taget.

UDBYTTE

  • Du får indsigt i dine overbevisninger - personlige og ved samarbejde med mænd
  • Du får bedre selvforståelse, så du bliver en mere autentisk kvindelig leder, som tager sin plads i forhold til mændene
  • Du bliver bedre til at inspirere, motivere og involvere andre med storytelling
  • Du får metoder til hvordan du tager din plads i lederteams
  • Du får indsigt i nonverbal og vokal kommunikation og styrket i at ”læse” nonverbale signaler
  • Du får større indsigt i hvordan andre kvinder opfatter dig og din kommunikation
  • Bedre til at skabe overensstemmelse mellem din verbale, vokale og nonverbale kommunikation
  • Du får indsigt i hvordan din kommunikation kan målrettes til mænd og forskellige mennesketyper
  • Du får styrket din gennemslagskraft i forhold til mænd og i lederteams
  • Sparring og vidensdeling fra andre kvinder i forhold til samarbejde med mænd og i lederteams

INDHOLD

Workshoppen er fordelt på fem dage fordelt over tre uger. I workshoppen får du bl.a.:

  • Indføring i Joharis vindue og transaktionsanalysen
  • Indsigt i hjerneforskning i forhold til kognitiv positiv psykologi
  • Fakta og metoder til hvordan du kommunikerer optimalt i forhold til mænd
  • Metoder til at sige til og fra i forhold til mænd (Meto) og sexchikane
  • Arbejde med sanseskarphed
  • Samtaleøvelse og træning i egen kommunikation og øvelse i at observere
  • Feedback fra andre kvinder på dine kommunikationsevner
  • Træning i positiv storytelling med udgangspunkt i kognitiv positiv psykologi
  • Afklaring af dine værdier som leder
  • Øvelser i visualisering, aktiv lytning, effektiv mødeledelse og effektiv kommunikation på skrift
  • Øvelser i at sige til og fra på en positiv måde, elevatortalen og peptalk
  • Stemmetræning og indsigt i hvad din krop fortæller om dig
  • Mulighed for at arbejde med uhensigtsmæssige vaner og mønstre i din kommunikation
  • Mulighed for at indtage scenen i praksis med større gennemslagskraft

Sideløbende med workshoppen skriver du en opgave, som tager udgangspunkt i, hvordan du per- sonligt er udfordret i din kommunikation. Opgaven bidrager i høj grad til det mærkbare udbytte, du får gennem workshoppen og den indsigt du får om dig selv og din kommunikation.

PROGRAM
Uge 1: dag 1 og 2 (evt. internat)

Uge 2: dag 3 og 4 (evt. internat)

Uge 4: dag 5

Uge 3-4: Opgaveskrivning (læs mere om opgaven oven for under Indhold)

TID
5 dage fra kl 9.00 til kl 16.00 inklusiv pauser.

STED
Enten i jeres virksomhed eller i Bartell+Cos kursuslokaler.

ANTAL DELTAGERE
8-15 deltagere

MERE INFORMATION OG TILMELDING
Kontakt Lise Bartell
Telefon: +45 28 10 28 25
Mail: Lise@bartell-co.dk

KONTAKT MIG

Lise Bartell
Gratis kommunikationsværktøjerBook et uforpligtende møde med Lise Bartell. Vi tager en snak om dine muligheder for at nå toppen og du får 2 gratis kommunikationsværktøjer med hjem.