THE DIAMOND WAY

Stå stærkere som kvinde med personlig branding

82 % af kvinder siger, at de føler en eller anden form for udelukkelse når de er sammen med mænd – hvad enten det er ved forretningssammenkomster eller uformelle møder. Mange kvinder føler ofte, at de ikke bliver hørt til møder, og at deres ideer og spørgsmål bliver overhørt eller ignoreret, med mindre de bliver gentaget af en mandlig kollega.

En af de store udfordringer for kvinders synlighed og deres chancer for forfremmelse er deres udelukkelse fra uformelle kommunikationsnetværk – den slags situationer og sammenhænge hvor der knyttes bånd fx. i et team hvor man bliver præsenteret for hinanden, hvor der knyttes personlige forbindelser, hvor man udveksler oplysninger og indgår aftaler.

Det siger Barbara Annis og John Gray i bogen ’Lad os arbejde sammen’.

Løsningen på de udfordringer som mange kvinder oplever er at skabe en velkomponeret og velfortalt fortæl- ling om, hvem du er – og hvordan det manifesterer sig i dit professionelle virke - gør at du bliver set, hørt og husket – som kvinde og menneske.

Dit brand og din fortælling må tage afsæt i dig selv og dine værdier. Du skal vise omverdenen, hvem du er. Derfor kræver et stærkt personligt brand en bevidsthed og en arbejdsindsats.

I workshoppen Stå stærkere som kvinde med personlig branding får du en række tips, tricks og redskaber til hvordan du skaber et stærkt personligt brand.

OBAMA SKABTE FORTÆLLINGEN OM SIG SELV - DU BØR GØRE HAM KUNSTEN EFTER

I sit arbejde med at sætte personlig branding på formel har Bartell+Co set nærmere på én af vor tids mest eminente kommunikatører, nemlig USA’s præsident Barack Obama.

Ved at analysere hvordan Barack Obama kommunikerer og dermed opbyggede det personlige brand, der gjorde ham til USA’s første afroamerikanske præsident, fremgår det klart at Obama bruger nogle grundlæggende effektive virkemidler for at opnå størst mulig gennemslagskraft.

På den baggrund har Bartell+Co udviklet Obama-modellen for personlig branding som består af fire elementer som alle der arbejder med personlig branding med fordel kan lade sig inspirere af:

OBAMA MODELLEN

  • Inspiration - Sørg for at inspirere dit publikum via dine fortællinger
  • Involvering - Gør dine fortællinger om dig selv relatérbare
  • Energi - Sørg for at du udstråler positiv energi, når du møder andre
  • Power - Når du både inspirerer, involverer og udstråler positiv energi får du størst mulig

UDBYTTE
I workshoppen Stå stærkere som kvinde med personlig branding vil du opleve, at du gennemgår en række øvelser og får viden og inspiration som får dig til at stå stærkere som kvinde og menneske. Du vil bl.a. opleve, at du:
• får ny viden om hvordan mænd opfatter kvinder, om mænds adfærd overfor kvinder og om hvordan det kan påvirke kvinders rolle i forhold til mænd – på arbejdspladsen og i det hele taget
• opnår en autenticitet og selvbevidsthed, som giver dig større indre ro
• opnår større gennemslagskraft i din kommunikation og kommer lettere igennem med dit budskab
• kan skabe tætte relationer hurtigere, da de mennesker, du møder, får et mere klart billede af dig
• bliver bedre til at kommunikere dit brand, for eksempel ved at inspirere og involvere andre
• får større indsigt i hvordan andre opfatter dig, dit brand og din kommunikation
• bliver bedre til at skabe overensstemmelse mellem din verbale, vokale og nonverbale kommunikation og på den måde styrket din gennemslagskraft.

Du kan bruge workshoppen både i forhold til at være leder, netværke, sælge og generelt i din kommunikation med kunder, samarbejdspartnere, kolleger, chef, m.v.

Workshoppen giver dig værktøjer og teknikker, du kan bruge med det samme – de virker med garanti!

PERSONLIGE BRANDING ER OGSÅ ET SELVOPTIMERINGSPROJEKT

Udover, at din personlige fortælling gør, at du bliver husket, så er det at arbejde med personlig branding også et godt selvoptimeringsprojekt. At se på sig selv som et brand bevirker, at du hele tiden må blive ved med at udvikle dig:

Personlig branding er vigtigt, fordi omdrejningspunktet i høj grad er din personlige udvikling. I arbejdet med dit image kan du nemlig hele tiden give din profil et eftersyn og se på, hvilke kompetencer du bør optimere eller tilføje.

På den måde bliver du kontinuerligt både attraktiv over for potentielle samarbejdspartnere og arbejdsgive- re, men vigtigst af alt, så bliver du selv bevidst om alt det du kan og står for. Derfor er personlig branding dit allervigtigste aktiv.
LÆS OGSÅ ARTIKLEN: DERFOR ER PERSONLIG BRANDING DIT VIGTIGSTE AKTIV
https://www.finduddannelse.dk/artikler/tips-og-vejledninger/Derfor_er_personlig_branding_dit_vigtig- ste_aktiv d15286.htmL

INDHOLD

På workshoppen Stå stærkere som kvinde med personlig branding møder vi deltagerne i øjenhøjde, og tager afsæt i deltagernes egne erfaringer og oplevelser kombineret med teori, øvelser, feedback og brugbare værktøjer.

Ingen PowerPoint præsentationer – i stedet ”hands-on” træning, som går ind under huden, og som du kan bruge med det samme!

Workshoppen Stå stærkere som kvinde med personlig branding omfatter tre dage som er opdelt i 2 steps: step 1 gennemføres over to dage evt. som internat og step 2 gennemføres på en dag.

Step 1

  • Find ind til hvad det er, der gør dig til dig
  • Beskrivelse af hvilke bedrifter, værdier og karakteristika du gerne vil fremhæve hos dig selv
  • Visualisering af dit brand
  • Find dit personlige virkemiddel fx ageren, påklædning eller artefact
  • Brug storytelling til at brande dig
  • Nonverbal, verbal og vokal kommunikation – hvordan kommunikerer du bedst dit brand?
  • Stemmetræning
  • Øvelse i at give og modtage konstruktiv og positiv feedback
  • Forskellige øvelser, hvor du er ”på”, a. videooptagelser
  • Feedback på dit brand og din kommunikation

Step 2

  • Konkrete input og diskussion af de erfaringer og de udfordringer, du har mødt i praksis i ugerne efter step 1
  • Udvikling af storyboard
  • Udvikling af succespallette
  • Forskellige øvelser, hvor du er ”på”, a. videooptagelser
  • Feedback på dit brand og din kommunikation
  • Vi arbejder videre med at finjustere dit personlige brand, dine historier og din måde at præsentere dit brand på.

PROGRAM

Workshoppen er på 3 dage fra kl. 9-16 og er opdelt i to steps fordelt med to dage (evt. internat) på step 1 og én dag på step 2. Efter step 1 træner du de nye værktøjer i praksis. I step 2 tager vi erfaringerne, og de udfordringer du har mødt efter step 1, op, og giver dig flere værktøjer. Du får også mere feedback på dit brand og din måde at kommunikere det på.

STED

Enten i jeres virksomhed eller i Bartell+Cos kursuslokaler.

ANTAL DELTAGERE

5-25 deltagere pr hold

MERE INFORMATION:

Kontakt Lise Bartell
Telefon: +45 28 10 28 25
Mail: Lise@bartell-co.dk

KONTAKT MIG

Lise Bartell
Gratis kommunikationsværktøjerBook et uforpligtende møde med Lise Bartell. Vi tager en snak om dine muligheder for at nå toppen og du får 2 gratis kommunikationsværktøjer med hjem.