Fremtidens leder
WORKSHOP

Bliv bedre til personlig branding

En velkomponeret fortælling om, hvem du er som menneske og hvordan det manifesterer sig i dit professionelle virke så du bliver set, hørt og husket.

Dit brand og din fortælling må tage afsæt i dig selv og dine værdier. Du skal vise omverdenen hvem du er. Derfor kræver et stærkt personligt brand bevidsthed og arbejdsindsats.

Personlig branding handler i bund og grund om indtryk, udtryk og aftryk. For at give din modtager et godt indtryk og forhåbentlig efterlade et godt og solidt aftryk, så må du sørge for at give udtryk for hvem du er.

I workshoppen Bliv bedre til personlig branding får du en række tips, tricks og redskaber til hvordan du skaber et stærkt personligt brand.

OBAMA SKABTE FORTÆLLINGEN OM SIG SELV
– DU KAN GØRE HAM KUNSTEN EFTER

I sit arbejde med at sætte personlig branding på formel har Bartell+Co set nærmere på en af vor tids mest eminente kommunikatører, nemlig USA's præsident Barack Obama.

Ved at analysere hvordan Barack Obama kommunikerer og dermed opbyggede det personlige brand, der gjorde ham til USA’s første afrikansk-amerikanske præsident, fremgår det klart at Obama bruger nogle grundlæggende effektive virkemidler for at opnå størst mulig gennemslagskraft.

På den baggrund har Bartell+Co udviklet Obama-modellen for personlig branding som består af fire elementer som alle der arbejder med personlig branding med fordel kan lade sig inspirere af:

OBAMA MODELLEN
• Inspiration Sørg for at inspirere dit publikum via dine fortællinger
• Involvering Gør dine fortællinger om dig selv relatérbare
• Energi Sørg for at du udstråler positiv energi, når du møder andre
• Power Når du både inspirerer, involverer og udstråler positiv energi får du størst mulig gennemslagskraft.

UDBYTTE

I workshoppen Bliv bedre til personlig branding vil du opleve, at du:

  • Opnår en autenticitet og selvbevidsthed, som giver dig større indre ro
  • Opnår større gennemslagskraft i din kommunikation og kommer lettere igennem med dit budskab
  • Kan skabe tætte relationer hurtigere, da de mennesker du møder får et mere klart billede af dig
  • Bliver bedre til at kommunikere dit brand ved blandt andet at inspirere og involvere andre
  • Får større indsigt i hvordan andre opfatter dig, dit brand og din kommunikation
  • Bliver bedre til at skabe overensstemmelse mellem din verbale, vokale og nonverbale kommunikation, og på den måde styrker din

Du kan bruge workshoppen både i forhold til at være leder, netværke, sælge og generelt i din kommunikation med kunder, samarbejdspartnere, kollegaer, chefer, m.v.

Workshoppen giver dig værktøjer og teknikker, du kan bruge med det samme – de virker med garanti!

PERSONLIGE BRANDING ER OGSÅ ET SELVOPTIMERINGSPROJEKT

Udover, at din personlige fortælling gør, at du bliver husket, så er det at arbejde med personlig branding også et godt selvoptimeringsprojekt. At se på sig selv som et brand bevirker, at du hele tiden må blive ved med at udvikle dig:

Personlig branding er vigtigt, fordi omdrejningspunktet i høj grad er din personlige udvikling. I arbejdet med dit image kan du nemlig hele tiden give din profil et eftersyn og se på, hvilke kompetencer du bør optimere eller tilføje.

På den måde bliver du kontinuerligt både attraktiv over for potentielle samarbejdspartnere og arbejdsgive- re, men vigtigst af alt, så bliver du selv bevidst om alt det du kan og står får. Derfor er personlig branding dit allervigtigste aktiv.

INDHOLD

I workshoppen Bliv bedre til personlig branding mødes du i øjenhøjde. Der tages udgangspunkt i dine egne erfaringer og oplevelser kombineret med teori, øvelser, feedback og brugbare værktøjer.

Ingen PowerPoint præsentationer – i stedet hands-on træning, som går ind under huden, og som du kan bruge med det samme!

Workshoppen Bliv bedre til personlig branding omfatter tre dage som er opdelt i 2 steps: Step 1 gennemføres over to dage evt. som internat, og step 2 gennemføres på en dag.

Step 1

  • Find ind til hvad det er, der gør dig til dig
  • Beskrivelse af hvilke bedrifter, værdier og karakteristika du gerne vil fremhæve hos dig selv
  • Visualisering af dit brand
  • Find dit personlige virkemiddel fx. ageren, påklædning eller artefakt
  • Brug storytelling til at brande dig
  • Nonverbal, verbal og vokal kommunikation – hvordan kommunikerer du bedst dit brand?
  • Stemmetræning
  • Øvelse i at give og modtage konstruktiv og positiv feedback
  • Forskellige øvelser, hvor du er ”på”, a. videooptagelser
  • Feedback på dit brand og din kommunikation

Step 2

  • Konkrete input og diskussion af de erfaringer og de udfordringer, du har mødt i praksis i ugerne efter step 1
  • Udvikling af storyboard
  • Udvikling af succespallette
  • Forskellige øvelser, hvor du er ”på”, a. videooptagelser
  • Feedback på dit brand og din kommunikation
  • Vi arbejder videre med at finjustere dit personlige brand, dine historier og din måde at præsentere dit brand på.

PROGRAM

Workshoppen foregår over tre dage fra kl. 9-16, og er opdelt i to steps. Første step varer to dage med evt. internat, og andet step varer en enkelt dag. Efter step 1 træner du de nye værktøjer i praksis. I step 2 tager vi erfaringerne og de udfordringer du har mødt efter step 1 op, og giver dig flere værktøjer. Du får mere feedback på dit brand og din måde at kommunikere det på.

STED
Enten i jeres virksomhed eller i Bartell+Cos kursuslokaler.

ANTAL DELTAGERE
5-25 deltagere per hold

MERE INFORMATION:
Kontakt Lise Bartell

Telefon: +45 28 10 28 25

Mail: Lise@bartell-co.dk

KONTAKT MIG

Lise Bartell
Gratis kommunikationsværktøjerFå 2 gratis kommunikationsværktøjer !! Du skal blot skrive dit navn og din email så modtager du dem på din mail.